Sunday, May 20, 2007

Status op 20 mei 2007



In de pauze van de voorstelling moet de circusdirecteur een beslissing nemen: wat gaat hij doen met de leeuwenact van heden avond nu de leeuwentemmer nog steeds niet in de tent is gearriveerd. Hij praat met de zijn vrouw en met de andere sterke mannen. Stijn en Els zijn in een rustig hoekje gaan zitten en maken zich grote zorgen. Dan komt Lydia eraan gelopen. “Ik ga vandaag zonder de leeuwentemmer de kooi in” zegt ze. “Dat watje heb ik niet nodig voor mijn show”. De circusdirecteur weet het zo net nog niet maar heeft in ieder geval de sterke mannen alvast de opdracht om de leeuwenkooi op te bouwen. Lydia loopt weg en roept nog “laat mij maar, vandaag doe ik het wel zonder de leeuwentemmer, ik weet wel hoe ik die beestjes rustig moet krijgen”. “Ik bepaal hier nog steeds hoe de dingen lopen, dus dat zullen we dan nog wel eens zien”, schreeuwt de circusdirecteur Lydia na. De circusdirecteur is duidelijk gespannen door het hele gebeuren. Stijn hoort het hele gesprek en ziet Lydia weglopen. Ze loopt naar een rustig en enigszins verborgen plekje in de tent, achter een rek met kleren en een stapel kisten. Stijn ziet dat en loopt haar achterna. Als hij dichterbij is gekomen ziet hij dat Lydia haar flitsende mantel heeft weggelegd en zich insmeert met iets glibberigs. Stijn ziet eerst niet wat het is maar dan leest hij op de pot dat het vet is waarmee Lydia zich insmeert. “Wat doe je nu?”, vraagt Stijn aan Lydia. “Ik smeer me in met vet, daar word ik gladder van en kan ik makkelijker door kleine openingen glippen”, snauwt Lydia terug. “Maar het is gevaarlijk als je met zovel vet op de leeuwenkooi in gaat”, zegt Stijn terug. “Die leeuwen gaan vast en zeker watertanden als ze u zo ruiken”, probeert Stijn. “Bemoei je er niet mee jongetje”, snauwt Lydia weer terug. “Ga toch buiten spelen met je vriendinnetje”. Stijn begrijpt dat Lydia niet voor rede vatbaar is en besluit de leeuwentemmer te gaan zoeken. Hij rent de tent uit, direct naar de woonwagen van de leeuwentemmer. Stijn weet dat de leeuwentemmer daar op zijn bed moet liggen. Bij beukt op de deur en schreeuwt dat de leeuwentemmer wel moet optreden. “Lydia is van plan zelf de kooi in te gaan en ze heeft zich helemaal met vet ingesmeerd”, roept hij. “Het gaat helemaal fout als ze zo tussen de leeuwen gaat staan.”. Maar wat hij ook roept, de deur blijft dicht....

Film tot dus ver (16 min 27 sec)

Tot dus ver zijn er dus al 13 hoofdstukken af:

hoofdstuk 1: "Apenliefde" (1 min 06 sec)


hoofdstuk 2: "Wat een lijf" (1 min 31 sec)


hoofdstuk 3: "Uitsloofster" (1 min 29 sec)


hoofdstuk 4: "Praatjes" (1 min 56 sec)


hoofdstuk 5: "Een geheim?" (2 min 04 sec)


hoofdstuk 6: "Niet te geloven" (0 min 48 sec)


hoofdstuk 7: "Wat zit er in de kist?" (1 min 00 sec)


hoofdstuk 8: "Wat wil ze?" (0 min 41 sec)


hoofdstuk 9: "Is ze een heks?" (1 min 54 sec)


hoofdstuk 10: "Ze liegt!" (1 min 47 sec)


hoofdstuk 11: "Stress bij de leeuwen" (0 min 40 sec)


hoofdstuk 12: "Spot aan" (0 min 42 sec)


hoofdstuk 13: "Laat mij maar" (0 min 42 sec)

No comments: